Wednesday, July 21, 2010

No Government projects, Kalimullah?

According to journalist turned multi-millionaire Kalimullah Maseerul Hassan, he did not get a single Government project in his entire 50+ years of life. At least that is what he told Bernama in a statement denying that he has any links with the news portal The Malaysian Insider.

This is the Bernama story in full:


KUALA LUMPUR, July 21 (Bernama) -- Journalist-turned-businessman Datuk Kalimullah Hassan today stressed that he had never been involved with 'The Malaysian Insider', a news portal, in any way.

"I am also not a director of Efficient E Solutions which I quit on June 21, 2006. I did not get any government contract in my life and am not a shareholder in VPI International," he said in response to allegations by Jaringan Melayu Malaysia (JMM), a non-governmental organisation (NGO), yesterday.

JMM alleged that the backers of the news portal had defamed the government although they had profited from government contracts.

JMM's allegation was based on an inference that Efficient E-Solutions held a 20 per cent stake in VPI International, which won an imaging and data capture scanning service contract from the Inland Revenue Board.

Kalimullah said: "If JMM has evidence of wrongdoings, it should, as a responsible NGO funded by well-meaning Malaysians of high standing, hand over the evidence to the authorities, without further delay."

He also hoped that BERNAMA, as the national news agency, "of which I was once chairman, would act responsibly in future and verify such allegations before publishing them." - BERNAMA.

Yes Kali, we believe you! We are naive Malaysians. By the way, we also believe in the Tooth Fairy.

No point denying it when everyone knows that your friends Brenden Pereira and Jahabar Sadiq are running The Malaysian Insider. And what about the millions of ringgit made by Fox Media? Your friend/proxy Pereira was behind it. Didn't Fox Media make millions from the Government from event management and PR for the five economic corridors. Fox Media was even receiving a RM250,000 monthly retainer from Sime Darby Berhad, the highest ever paid to a local PR company. That only stopped after the bloggers started to make a fuss about it. Is this money being used to finance the highly-paid CEOs and writers employed by The Malaysian Insider?

Having served under Kalimullah in the NST, I have a lot of stories about this man. But I will keep that for another day.


Anonymous said...

Kalimullah said: "If JMM has evidence of wrongdoings, it should, as a responsible NGO funded by well-meaning Malaysians of high standing"

So it is true that JMM is being funded by Tun M. According to source Azwanddin was paid approx SD15,000pmth through an oil & gas company registered in Singapore belongs to Mokhzani

Anonymous said...

Kali mana dapat projek bro. Dia cari projek lepas tu kutip commission. Kali mat kepala butuh komissen.

Anonymous said...

Fox media scooped up more than RM100 million from the corridor pr work with the help of Mr Sleepy Dollah.

Pasquale said...

Way to go my friend now you can be truly my friend! I am behind you on this one for any kind of support!